سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن ریشی سوناک: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند ممنوعیت اعتراضات حامیان فلسطین در دستورکار دولت انگلیس سرلشکر سلامی: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ۷۱۶ سرباز را در طول یک سال از دست دادیم ایران و هند قرارداد همکاری در چابهار امضا کردند + فیلم بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجراست اظهارات جدید لاوروف درباره حضور غرب در جنگ اوکراین آیت‌الله علم‌الهدی: حکمت فردوسی می‌تواند الگوی جوان ایرانی باشد | فردوسی فقط با ساخت مجسمه تکریم نمی‌شود هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است حاشیه‌های حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ "تل‌آویو سقوط کرد"؛ رمانی که تصویر مشاهده آن توسط رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب، منتشر شد امیر کویت فرمان تشکیل کابینه جدید را صادر کرد برنامه جهانی غذا نسبت به آوارگی مجدد ساکنان نوار غزه هشدار داد "یاسین رامین" به ۳ سال حبس محکوم شد بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۹۰۸۷
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
سخنگوی دولت: لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود
سخنگوی دولت گفت: دولت همه سعی خود را به کار گرفته تا متن نهایی برنامه هفتم توسعه در موعد مقرری که در نامه رئیس مجلس به دولت ذکر شده است­، تحویل مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در خصوص آخرین وضعیت برنامه هفتم توسعه در دولت، اظهار داشت: سازمان برنامه­ و بودجه لایحه برنامه هفتم توسعه را تدوین کرده و تحویل دولت داده است و کمیسیون­ تخصصی برنامه­ و­ بودجه دولت در حال بررسی و نهایی کردن متن است.

وی درباره روند برگزاری جلسات فوق­ العاده دولت برای بررسی برنامه هفتم توضیح داد: جلسات متعدد دولت برای این موضوع با حضور همه دستگاه­‌های مرتبط از اواخر سال گذشته آغاز شده و تاکنون هم ادامه دارد.  

بهادری جهرمی گفت: کلیات برنامه هفتم در ۵ جلسه اصلی هیأت وزیران مطرح و نظر اعضای دولت درباره آن اخذ شده و علاوه بر آن ۲۱ جلسه ویژه کمیسیون تخصصی دولت هم برای بررسی جزئیات برنامه در دو نوبت صبح و بعد­از­ظهر برگزار شده است.

نظارت رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه بر لایحه برنامه هفتم توسعه

سخنگوی دولت در خصوص زمان نهایی شدن لایحه برنامه هفتم و ارسال آن به مجلس بیان کرد: با توجه به تغییر رئیس سازمان برنامه­ و بودجه و این نکته که دکتر منظور ریاست کمیسیون برنامه­ و­ بودجه دولت را هم بر عهده دارد، جلسات آتی کمیسیون تخصصی برای نهایی کردن لایحه با مدیریت و نظارت وی برگزار می‌شود تا امکان بررسی و تصویب آن در صحن دولت حاصل شود.

بهادری جهرمی افزود: دولت سعی می­‌کند ان‌شاءالله متن نهایی برنامه هفتم را در همان موعدی که رئیس مجلس در نامه ارسالی به دولت ذکر کرده­، تحویل مجلس شورای اسلامی دهد.

برنامه هفتم براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب نهایی می‌شود

دبیر هیأت دولت تأکید کرد: آن­چه مهم است، نهایی شدن برنامه هفتم بر مبنای سیاست­‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اهدافی است که بخشی از آن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هم ذکر شده است.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام آمادگی مجلس آیا پیش­ از ارسال لایحه جلسات مشترکی بین مجلس و دولت برگزار خواهد شد؟ گفت: قبل از این هم در سطوح مختلف برای تدوین برنامه هفتم هماهنگی­‌هایی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً با نهایی شدن لایحه در دولت، متن نهایی شده در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد و برنامه هفتم توسعه نیز مطابق قانون و همانند سایر لوایح با برگزاری جلسات مشترکی بین دو قوه بر مبنای متن ارسالی دولت، فرآیند قانونی شدن را طی خواهد کرد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->